Antalya’da Tatilin Yarısı Geri Ödendi!
Giresun İl Tüketici Hakem Heyeti, Antalya’da konakladığı otelde “kötü koku” şikayetiyle başvuran bir kişiye, ödediği konaklama ücretinin yarısının iadesine karar verdi.
Giresun’da yaşayan Doğan Bayrak, ailesiyle 16 Ağustos 2024’te Antalya’da tatil yapmak için rezervasyon yaptırdı. Ancak ailesinin otele gittiğinde “otelin temiz olmadığı ve lağım kokusu hissedildiğini” söylemesi üzerine Bayrak, acenteyi arayarak rezervasyonun iptalini talep etti.
Acentenin olumsuz yanıt vermesi üzerine Giresun İl Tüketici Hakem Heyeti’ne başvuran Bayrak, yapılan incelemede otelde kanalizasyon arızası meydana geldiği ve kısa süreli de olsa koku tüketicinin konaklamasını olumsuz etkilediği belirlendi.
Yapılan değerlendirme sonucunda Bayrak’a tüm bedelin iadesinin hakkaniyetli olmayacağına karar verildi ve rezervasyon bedelinin yarısı olan 4 bin 780 lira tatil acentesi tarafından iade edilecek.
“Ücret iadesinin yapılamayacağını söylediler”
Ancak, 39 yaşındaki Bayrak’ın Gazipaşa ilçesindeki başka bir otelde yaşadığı benzer sorun üzerine rezervasyon iptal etmek istemesi durumunda ücret iadesinin yapılmayacağını öğrenmesi üzerine Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurma kararı aldı.
Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, tüketicinin haklarını aramasını ve kaliteli hizmet alma hakkını savunarak, hakem heyetini verdiği karardan dolayı tebrik etti. Şahin, tüketicilerin hizmet kalitesi ve temizlik konusundaki haklarını aramaları gerektiğini vurgulayarak, bu tür kararların turizm sektörüne fayda sağlayacağını belirtti.