Lüks ürün pazarı 2023’te yüzde 10 büyüdü

Jeopolitik ve makroekonomik sarsıntılara rağmen lüks tüketim pazarı 2023’te dayanıklı kalmayı başardı. Bain & Company’nin tahminlerine göre lüks ürünlerin oluşturduğu pazarın büyüklüğü 2023’te yüzde 10’dan fazla büyümeyle 1,5 trilyon Euro’ya ulaştı.

Konuyla ilgili değerlendirmelerini paylaşan turizm odaklı dijital ve performans ajansı IQUEEM’in Kurucusu Berkun Meral, “Küresel Zenginler Listesi’nin 2024 edisyonu, 2024’te milyarder sayısının yüzde 5, toplam servetlerinin ise yüzde 9 arttığını gösterdi. Dünya çapında milyarderler çoğaldıkça, lüks turizme olan talep de artıyor. Türkiye bu fırsatı değerlendirmeli” dedi.

Türkiye, dünya çapında en çok turist çeken ülkeler arasında yer alıyor. Özellikle kur baskısını azaltmak ve ekonomide normalleşmeyi hızlandırmak için ümitlerin yüksek olduğu turizm sektörü, sezona 60 milyar dolar gelir hedefiyle giriyor.

Meral, “Bu yıl Didim, Side, Alanya, Belek, Bodrum, Fethiye gibi lokasyonlarda açılacak en az 10 prestijli ve geniş ölçekli tesis olduğu biliniyor. Ülkemiz, turizmden elde ettiği gelirleri artırmak ve Türkiye’yi turizmde dünya markası haline getirmek için her sezonda doğru taşları üst üste koymak için çalışıyor” ifadelerini kullandı.

(HABER MERKEZİ)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir